CERITERACINTA 'inilah hatiku...si pengemis bisu'


Aku Sendiri

Dahulu…
Ku lihat ramai teman-teman bersama gembira, bertepuk tampar,bermain bersama, ke mana sahaja bersama-sama, berkongsi suka dan duka. Tapi aku, duduk di suatu sudut keseorangan, tiada keceriaan, tiada kegembiraan, tiada tangisan, tiada kesedihan….
Hanya aku…..aku sendiri….
Kini…
Ku sudah punya ramai teman, di sana dan di sini merata-rata teman…kadangkala berjalan dengan yang ini…dan kadangkala dengan yang itu….Mengikut naluri demi untuk gembira. Tapi ku rasakan jiwa dan hatiku masih kosong….seolah-olah tiada siapa di sisi,tiada teman menemani….hanya ada tangisan, hanya ada kekecewaan….
Hanya aku…..aku sendiri….
Nanti…
Ku harapkan bebunga gembira singgah di hati menaburkan benihnya, pohan duka bertukar ceria, jiwa lara kembali ceria. Moga dengan kehadiran benih gembira, diriku yang sering menjadi penghuni lubuk hati akan melupakan kedukaannya… tiada lagi tangisan,tiada lagi kedukaan…bukan hanya ada aku,tapi ada semua dan tak mungkin lagi…..
Aku sendiri….

No comments:

Post a Comment