CERITERACINTA 'inilah hatiku...si pengemis bisu'


Warkah Si Pengemis Bisu (ii)

Ibu
Maafkan diriku…
Ampunilah si pengemis bisu ini
Pada bicara hati yang sukar untuk difahami
Untuk bahasa isyaratku yang sukar dimengerti
Namun, tidak pula aku menyalahkan dirimu…
Ibu sayangku

Ibu
Maaf atas pemergiaanku
Aku tahu kau memerlukan ku…untuk menemanimu
Aku tahu kau sunyi tanpa kasih anak-anakmu disisi
Aku tahu kau sedih, kecewa… saat aku jua pergi tinggalkanmu
Tetapi ibu…ketahuilah
Cinta dan kasihku hanya untukmu
Doaku sentiasa mengiringi dirimu…
Ibu kasihku

Ibu
Izinkan kaki ku melangkah pergi
Restuilah pemergiaanku
Iringi perjalanan si pengemis bisu ini dengan doamu
Agar pengemis bisu ini dapat bicara tanpa puisi cinta

Ketahuilah
Perginya aku…demi mencari sinaran hidup
Agar jalan hidupku…jauh dari ketakutan kegelapan
Perginya aku…untuk mengubati kesakitan terpendam
Agar aku…masih lagi terdaya memegang janjiku pada Ayah
Janjiku…nasib ibu tidak akan dipersiakan
Redhailah, restuilah…doakanlah pengemis bisu ini…
Ibu cintaku

Ibu
Maafkan diri ini
Kerana tidak dapat bersamamu di Hari Ibu kali ini
Tiada hadiah semahal batu permata dapat kuberikan
Hanya cinta, kasih, sayang yang tulus yang mampu ku titipkan buatmu
Hanya doa yang ikhlas ku pinta dari-Nya untuk kebahagiaanmu dunia akhirat
Hanya ungkapan cinta untukmu…
Selamat Hari Ibu, ibu kesayanganku
Aku cinta padamu…Aku sayang padamu

Bukan niatku untuk menjauhi…apatah lagi meninggalkanmu bersendirian
Kau tetap ibuku dunia dan akhirat
Kerana hanya kau ibu…
Yang mampu meminta syurga untukku dari yang Maha Esa
Kerana kau ibuku…
Ibu syurgaku

Ibu
Maafkan diriku
Andai aku melukakanmu dengan perbuatanku
Ampunilah diriku
Andai aku mengguris hatimu dengan bicaraku
Maafkan pengemis bisu ini
Andai dirinya derhaka padamu

Percayalah…
Cintaku suci hanya untukmu, emak cintaku
Kasihku tulus hanya buatmu, ibu kasihku
Sayangku ikhlas hanya padamu, ummi sayangku
Rinduku menggunung buatmu…abah, jiwaku yang hilang



Ibu
Maafkan diri ini
Kerana terpaksa menderhaka padamu
Bukan niatku ibu..mengertilah ibu,percayalah ibu..bukan niatku untuk menderhaka
Aku terpaksa ibu…aku mohon derhaka ibu
Ampunkan diriku ibu…kerana menderhaka

No comments:

Post a Comment