CERITERACINTA 'inilah hatiku...si pengemis bisu'


Puisi Rindu Untuk Abah

Abah
Aku rindu padamu
Rindu pada senyumanmu…
Rindu suaramu menasihati diriku…
Tapi kini…
Rinduku tidak berbalas
Tiada lagi dirimu untuk menhadiahkan senyuman di pagi hari
Tiada lagi kau disisi untuk menenangkan diriku
Aku rindu abah…

Abah
Andai saja kau masih ada disisiku
Mungkin jalan hidupku lebih sempurna
Aku tidak bersedia…untuk kehilanganmu
Aku terlalu sayang padamu…
Dan kini, aku terlalu merinduimu
Namun…
Dimana harus aku tempiaskan rinduku ini
Tiada yang sudi menyayangiku sepertimu
Tiada yang boleh mengganti dirimu dihatiku
Aku rindu abah…

Abah
Terlalu banyak yang ingin kucoretkan buatmu
Suka,duka…pedih jiwaku..
Aku sunyi tanpa dirimu..
Andai saja kau masih ada disisiku
Akan ku peluk dirimu seeratnya…melepaskan rindu dihati
Akan ku genggam jemarimu…memohon ampun pada kekhilafan diri
Aku rindu abah…

Abah
Wajahmu kurindu…
Kasihmu kudamba…
Potretmu meruntun jiwa…
Membuat jiwaku semakin tersentuh…semakin derita merinduimu
Aku rindu abah…

No comments:

Post a Comment