CERITERACINTA 'inilah hatiku...si pengemis bisu'


Puisi Surat Untuk Ayah

Ayah
saban hari aku menahan rasa
semakin terpendam terasa bisanya
aku tidak mengerti ini semua
adakah aku masih disayangi ibu

Ayah
bukan aku tidak mahu mencapai bintang dilangit
bukan aku tak mahu menggilap tembaga menjadi emas
aku ingin sekali menjadi anak kesayangan ibu
aku tahu hanya kau,ayah…tetap sayangkan aku seperti dulu

Ayah
aku tetap akan memikul janji
teringin sekali ingin melupakan
segala tragedi yang menghantui kita

Tapi…sukar untuk ku ayah
Kerana sisa kepahitan masih ku rasa

Ayah
kini kita tidak seperti dulu lagi
pelbagai usaha aku lakukan tetapi tidak berhasil

Aku jua tidak mengerti ayah…kenapa ibu?
apa yang ibu mahukan?
ayah
aku masih lagi merinduimu diketika ini
aku juga memerlukan ibu…tapi ayah..

Aku bersendirian….

No comments:

Post a Comment